Logopedia
Logopeda- Elżbieta Makuch.
ZMIANY GODZIN PRACY LOGOPEDY
W ROKU SZKOLNYM 2022/2023
PONIEDZIAŁEK: 9.05 – 9.50, 11.50 – 12.35; 12.40- 13.25; 14.20 – 15.05
WTOREK: 11.50 – 12.35; 12.40- 13.25; 13.30 – 14.15; 14.20 – 15.05
CZWARTEK: 9.05 – 9.50; 11.50 – 12.35; 13.30 – 14.15; 14.20 – 15.05
PIĄTEK: 7.30 – 8.15, 8.15 – 9.00
Elżbieta Makuch
W ROKU SZKOLNYM 2022/2023
PONIEDZIAŁEK: 11.50 – 12.35; 12.40- 13.25; 14.20 – 15.05
WTOREK: 11.50 – 12.35; 12.40- 13.25; 13.30 – 14.15; 14.20 – 15.05
ŚRODA: 8.25 – 9.00; 12.40- 13.25
CZWARTEK: 9.05 – 9.50; 11.50 – 12.35; 13.30 – 14.15; 14.20 – 15.05
PIĄTEK: 7.30 – 8.15
/_portals_/psp.zytno.pl/CKFiles/1plakat_terapia_ogopedyczna.pdf
Główne zadania logopedy szkolnego:
- przeprowadzenie badań wstępnych w celu ustalenia mowy uczniów,
- diagnozowanie logopedyczne,
- organizowanie pomocy logopedycznej,
- korygowanie wad wymowy oraz zaburzeń w sferze komunikacyjnej,
- prowadzenie terapii logopedycznej indywidualnej oraz grupowej,
- wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
Podstawowe cele terapii logopedycznej:
- kształtowanie prawidłowej mowy poprzez eliminowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej i gramatycznej wypowiedzi,
- stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy,
- doskonalenie wymowy i korygowanie wad artykulacyjnych,
- wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń,
- rozwijanie umiejętności budowania swobodnej wypowiedzi w poprawnej formie gramatycznej, płynnie i wyraźnie,
- wzbogacanie czynnego i biernego słownika ucznia,
- zachęcanie uczniów do twórczej aktywności słownej.
ZAPAMIĘTAJ!
W KAŻDYM RAZIE,
BĄDŹ CO BĄDŹ.
WŁĄCZAĆ, WZIĄĆ, A POTEM SIĄŚĆ
W CUDZYSŁOWIE TAK JAK W ROWIE,
SWETER, Z RZĘDU- NIE POPEŁNISZ WIECEJ BŁĘDÓW!
JĘZYK W GÓRĘ, RĘKA W GÓRĘ:
SZUFLA, SZOPA, SZEW, SZALUNEK.
JĘZYK NA DÓŁ, RĘKA TEŻ:
SEN SAMOCHÓD, SYGNAŁ, SENS.
GRZBIET JĘZYKA SIĘ WYGINA:
SIODŁO, SITO, SIANO, ŚLINA.
I TAK MÓWIĄC MIĘDZY NAMI-
TRZYMAJ JĘZYK ZA ZĘBAMI!
Zajęcia logopedyczne skierowane są do uczniów z klas I-VIII naszej szkoły, którzy mają kłopoty z poprawną artykulacją trudnych głosek języka polskiego a także kłopoty z czytaniem i pisaniem.
Zajęcia odbywają wg ustalonego harmonogramu
Dbaj o swój język i mów poprawnie
Ładnie, wyraźnie oraz dokładnie.
Bo kto nie ćwiczy często języka,
Ten się w mówieniu często potyka.
Kiedy z tym miewasz jakieś kłopoty,
To się natychmiast bierz do roboty,
A że nasz język bywa ciekawy
Będziesz miał przy tym mnóstwo zabawy.
Wymawiaj słowa bardzo starannie,
Nawet gdy zmywasz lub siedzisz w wannie,
Z wielkim zapałem ruszaj ustami
I razem z nami baw się słowami
Trochę humoru:
Jeśli a oznacza szczęście, to a= x +y +z
X - praca, y – rozrywka, z – umiejętność trzymania języka za zębami
Albert Einstein