Logo Żytno Szkoła

News zdjęcie id 343

3-DNIOWA WYCIECZKA NA POMORZE

07.11.2022

17 października 2022r. uczniowie klas: VIII, VII, VI a, VI b, V wybrali się na 3- dniową wycieczkę na Pomorze w ramach realizacji projektu ,, Poznaj Polskę ‘’.
W drodze do Gdańska zwiedziliśmy zamek krzyżacki w Nidzicy. Następnie obejrzeliśmy nowoczesne muzeum i pole bitwy pod Grunwaldem. Wieczorem dotarliśmy do Gdańska. Zostaliśmy zakwaterowani w hotelu „ Zatoka”, gdzie zjedliśmy pyszną obiadokolację.
We wtorek wyruszyliśmy na zwiedzanie Gdańska. Na początek wysłuchaliśmy pięknego koncertu organowego w Katedrze Oliwskiej. Następnie pojechaliśmy na Westerplatte, gdzie poznaliśmy historię obrony polskiej placówki wojskowej we wrześniu 1939 r. Na koniec zwiedzaliśmy Stare Miasto w Gdańsku. Trochę zmęczeni po całodziennych wędrówkach wróciliśmy do hotelu.
W środę wstaliśmy wcześnie rano i po śniadaniu wyruszyliśmy w drogę do domu. Po drodze zwiedziliśmy największy zamek krzyżacki w Polsce- Malbork. Następnie wyruszyliśmy w dalszą podróż. Zatrzymaliśmy się w Toruniu- mieście urodzin M. Kopernika. Pan Przewodnik oprowadził nas po Starym Mieście i opowiedział wiele ciekawych historii związanych z Toruniem. Po zakupie pierników i pamiątek ruszyliśmy dalej. Dotarliśmy do Żytna o 22.00.
Wszyscy byli zadowoleni , pogoda dopisała, a wrażenia po wycieczce pozostaną w pamięci na długi czas.

zapraszamy

Zegar

• :
Akceptuję

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.